21.11.2010

Biri İstenmeyen E-Posta mı Dedi?!!!

Son zamanlarda bir sürü gereksiz mail alıyordum. Mail kutumu boşaltmaktan bıkmıştım o derece. (: Bu gidişe dur demenin zamanı geldi deyip tüm o saçma sapan, reklam amaçlı gelen e-postalardan kurtuldum. Benim gibi aynı dertten müzdarip olanlar vardır belki içimizden diye de nasıl yapıldığını görsel olarak sizlerle de paylaşmak istedim. (:








1. İlk olarak hotmail hesabınıza giriş yapıp gelmesini istemediğiniz maili açın.


2. Açtığınız mailde gönderenin e-posta adresini kopyalayın.

3. Ekranda sağ üst köşedeki "Seçenekler" butonunun altındaki "Diğer Seçenekler" ögesini tıklayın.

4. Karşınıza çıkan sayfada "Güvenli ve engellenen gönderenler" segmesine bi tık tık. (:

5. Açılan sayfanın altında yer alan "Engellenen Gönderenler"i tıklayınız. Mutlu sona az kaldı. (:


6. Engellemek istediğiniz maili açtığınızda gönderenin e-posta adresini kopyalamıştınız ya soldaki kutucuğa yapıştırınız bir zahmet ya da üşenmezseniz direkt olarak adresi buraya da yazabilirsiniz. 
* Adresi olduğu gibi yazarsanız örnekteki gibi "ad@example.com" sadece o adresten gelen mailleri, yalnız "@example.com" yazarsanız sonu @example.com ile biten tüm mail adreslerini engellemiş olursunuz. (;

7. Listeye ekle dediğiniz an diğer engelli listenizin yanında yerini almış olacak bu adreste. Mutlu son (;

İşte bu kadar... Sonuçta gereksiz maillerden temizlenmiş, girince huzur veren bir mail kutusu sizleri bekliyor olacak. ((((:


17 yorum:

Telekinesis dedi ki...

ibretlik paylaşım. tabi alternatif olarak gmail kullanabilimüz

Arsızkedi dedi ki...

şahane-i blog :) aynen uygulanmıştır,bi huzur geldi gelen kutuma ;)

Medanşeri dedi ki...

Telekinesis yazarken bende aynısını düşündüm (: gmail iyi bir alternatif tabi.
Arsızkedi ne mutlu bize o zaman gitsin spam mailler gelsin huzur dolu bi inbox (((:
teşekkürler yorumlarınız için... (;

la mì dedi ki...

HI!
my name's martina and I come from Italy...I'd like you visit my blog and if you want...follow me!I wait you and your tips! kiss kiss ^^

Medanşeri dedi ki...

wellcome to my blog la mì thanks for your nice comment((:
for now that's all :p
kiss kiss ^^ ((:

#m£rv£... dedi ki...

Bilgileriniz çok işe yarıyor. Teşekkürler. :)

Medanşeri dedi ki...

#m£rv£... çok teşekkürler amacına ulaşıyor olmasına sevindim. (((:

Lütfi MUTLUER dedi ki...

Bu linkte mimlendiniz :)

http://www.anindayorum.com/2010/11/derin-bir-mim.html

#m£rv£... dedi ki...

Ulaşmaz olur muyum hiç :) Kötü ve gereksiz e-postaları aynen dediğiniz şekilde yapıyorum oluyor bitiyor :D Tekrar teşekkür ederim :) Hoşçakalın.

Medanşeri dedi ki...

Lütfi MUTLUER bu blogumuzdan cevap verememiş olsakta mime şahsen bizzat kendim yanıtladım hepsini blogda. ((: teşekkürler tekrardan.
merve çok mutlu etti yorumun beni. Ne mutlu bize o zaman. :p Biz teşekkür ederiz.
Sevgilerle... (((:

Umut Akdaş dedi ki...

Sizin çözümüzün kısa bir versiyonu da şöyle mevcut:

http://img138.imageshack.us/img138/1913/gereksiz.png

Umut Akdaş dedi ki...

Kendi onayladığınız yorumdaki linklere tıklamak neden yasak bilmiyorum ama kısa yolu merak edenler linki seçip klavye'den ctrl+c ile kopylayıp tarayıcılarının adres çubuğuna yapıştırarak linkteki resmi görebilirler :)

Medanşeri dedi ki...

Umut Akdaş bilgilendirici yorumunuz için teşekkürler...
Genel olarak copy-paste mantığını engellemek için var o yasak, yorumlarla ilgili değil yani ki siz gayet güzel açıklamışsınız çözüm yolunu bu arada bu tek tuşla mail engelleme özelliği gerçekten oldukça faydalı mail kirliliğinin önüne geçmede.

Umut Akdaş dedi ki...

Madem copy-paste'den laf açıldı o zaman sizinle faydalı bir bilgi paylaşayım.

http://www.tynt.com/ adresine kayıt olup oradan alacağınız kodu sitenize eklerseniz sitenizden kopyalanan herşey için (7 kelimeden uzun) altına otomatik bir link ekler. Eğer Creative Common Lisansı da kullanıyorsanız onu da ekler. Size tavsiyem blogunuz için uygun bulduğunuz bir Creative Commons Lisansı seçmeniz ve Tynt kodunu kullanmanızdır. Denemek için benim bloglarımdan birinden bir paragraf kopyalayıp Word veya herhangi bir e-postaya yapıştırmanızdır.

CC Lisanslarının ayrıntıları için:
http://creativecommons.org/about/licenses/

İyi günler ;)

Adsız dedi ki...

Bir Üye olarak, her zaman bana yardımcı olabilir yorumları için online arıyorum. Vay ederiz! Teşekkürler! Ben her zaman ki gibi siteme bir şey yazmak istedim. Bloguma mesajlarınızın bir kısmını alabilir miyim?

Adsız dedi ki...

Orada biraz birinci sınıf puan yaptı. Ben sorunu için web üzerinde kabul ve en bireyler web sitesi ile birlikte birlikte gidecek yer.

Adsız dedi ki...

Very effectively written information. Will probably be helpful to anyone who usess it, including myself. Keep up the great work – for positive i will take a look at extra posts.