31.10.2010

BALIK HAFIZASI 3 SANİYELİK Mİ SANDIN???!!!

Tanıştırıyım bu benim canım balığım Humty-Dumty im. ((:  Doğumgünü hediyem olur kendileri. Yaklaşıkta 5-6 aydır benimle. Ne diyim Allah uzun ömürler verir inşallah. (:
Bugünkü yazıma konu olmasının sebebi ise beni hergün şaşkına çeviren halleri. Kim dediyse balıkların hafızası 3 saniye diye onları yalancı çıkaracak cinsten.
Bir kere Pavlov'un köpeklerinden hiçbir eksiği yok. O da anlıyor mama saatinin geldiğini, yanına yaklaşınca (ki bu genelde yem vermek için oluyor zaten) daha yem vermeden suyun üzerine çıkıp yemek yeme pozisyonu alıyor. Yem verince de haaaapp diye yutuyor. (: (O sesi duymanız lazım anlatılmaz duyulur yani. :P)
Eğer sadece 3 saniye olsaydı hafızası nereden bilecek benim oraya neden geldiğimi, yemini daha görmeden benim el hareketlerime göre hareket etmesi benim nazarımda akıllı bıdık yapıyor kendisini.
İşte tam da bu sırada araştırmacı ruhum harekete geçti ve
öğrendim ki 2009 yılında İsrail'de yapılan çalışmalar sonucunda balıklarında 4-5 ay öncesine ait bilgileri hatırlayabildiklerini, neredeyse fareler kadar akıllı olduklarını ve eğitilebileceklerini ortaya koymuş.
Yani aklınızda bulunsun birine balık hafızalı demeden önce bir kere daha düşünün tamam fil hafızasıyla kıyaslanamaz belki ama onlarında geçmişi, anı belleği var sonuçta. (:



Biliyordum, biliyordum Humty-Dumty im beni tanıyor. :P Hatta belki de benden çok annemi tanıyor. ((:

9 yorum:

dunyada bir balık dedi ki...

Balıkların hafızaları çok güçlüdür ne sandınız :)

dedimdi dedi ki...

ben de hiçbir zaman inanmamıştım bu söze (: bunu bize kanıtladığın için teşekkür ederiz ve gerçekten çok sevimli bir balık (:

Medanşeri dedi ki...

dunyada bir balık aynen öyle ((: bizzat test ettim onayladım. (:

dedimdi asıl ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Sevimlidir kereta ki şimdi bu satırları yazarken oradan boncuk boncuk bakıyor bana. :P (((:

Depresif Ayu dedi ki...

Sanırım Beta'lar öyle. Yüzlerce akvaryum balığı besledim şimdiye kadar. Sadece Betalar bu davranışı sergiledi (seninki de Beta zaten). Diğer türler biraz bön olmakta bence :)

Lütfi MUTLUER dedi ki...

Bende ne zamandır bu konuyla ilgili bir yazı yazayım diyordum ama unutuyordum. Hakkaten bu balıkların hafızası bayağı kuvvetli. Benim beslediğim balıklar japon cinsinde onlarda bayağı akıllı, hele bir tanesi o kadar alışkınki bana gel oğlum diyorum hemen geliyor namıssız :D

Medanşeri dedi ki...

Depresif Ayu evet Humty Dumty de beta. (: En çok yaşayan bana en çok dayanabilen balığım olma özelliğini de koruyor diğerleri gibi hemen ölmedi çok şükür... betaların bende yeri ayrı o bakımdan... (((:
Lütfi Mutluer japon balığım da vardı ama betadan ayırınca öldü bir de betayı tek başına besleyin diyorlardı ayrı kalınca japon dayanamadı öldü. :( sizinki epey aile bireyi olmuş gibi (:
sizler gibi hayvanları seven blogdaşlar görmek sevindirici gerçekten... ((:
yorumlar için teşekkürerler..

sisman kizçe bezgin dedi ki...

benimde 2.5 senedir beslediğim 2 tane japon balı. var :) çok sevimliler ve çokta akıllılar...belki size saçma gelcek ama bitanesi durmadan bana öpücük atıyor, ya bi engeli var yada beni seviyor :)
yakında alevli çemberlerden atlatacam keretaları, çok pis eğitiyorum :)

Zeyn dedi ki...

Beta!! Bendede var bugün kendisi havalanında kontrolden geçti efendim:)
Mutlu olunca köpük yapıyor akvaryumuna ama bugun recel kavanozunda kaldı..ilgilenmeliyim ewet..

вєуαz ℓαℓє dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.